Złota Praga

Podróż poślubna Martyny i Krzyśka

Email Drukuj PDF

MARTYNA I KRZYSIEK- PRAGA W 3 DNI

W Pradze byliśmy pod koniec września 2010 roku. Była to nasza podróż poślubna. Chcielibyśmy, by nasz przewodnik był nie tylko mini formą pamiętnika ze wspomnieniami, ale również pomógł Wam w zwiedzaniu Pragi w tak krótkim czasie.Zaznaczamy, że wszystkie obiekty oglądaliśmy tylko z zewnątrz.

27.09.2010- Dzień 0

Tego dnia dotarliśmy do Pragi około 17.00 i zameldowaliśmy się w hotelu Olšanka na Olšanskich Namesti. Hotel wygląda jak typowo popeerelowski moloch, ale zarówno pokoje jak i wnętrza są wyremontowane i naprawdę nie ma się do czego doczepić:) Chodzi tak naprawdę tylko o wygodne łóżko, prysznic i jakieś śniadanie, bo w końcu przyjeżdża się do Pragi po to, by zwiedzać ☺ Hotel znajduje się w 5 minut jazdy tramwajem od Starówki. Przystanek tramwajowy znajduje się przed samym wejściem do hotelu + nieopodal jest stacja metra Flora. Cena przystępna pod warunkiem, że rezerwuje się pokój wcześniej przez stronę internetową z małym wyprzedzeniem.

Wieczorem wybraliśmy się na spacer po Starym Mieście. Z Placu Republiki poszliśmy na Most Karola.

Po drodze warto zobaczyć:

• Miejski Dom Reprezentacyjny (Obecni Dům)

• Bramę Prochową

• Kościół Najświętszej Marii Panny przed Tynem na Rynku Starego Miasta

•   Zegar Orloj na Ratuszu

• Most Karola z Bramą Staromiejską i Bramą Malostranską

Jak już autorka strony wspomniała, najładniejsze zdjęcia Mostu Karola nocą i Hradczan można zrobić z tarasu widokowego na bulwarach wełtawskich. Przed Bramą Staromiejską skręca się w lewo w pasaż handlowy i zaraz za pasażem w prawo. Na końcu deptaka jest knajpka i sprzed knajpy wychodzą fajne fotki.

•  Muzeum Tortur

Jak wspomniałam wyżej, przed Staromiejską Bramą jest pasaż handlowy z kiczowatymi pamiątkami. I zaraz po wejściu na ten pasaż, po prawej stronie znajduje się Muzeum Tortur (jest spory szyld informacyjny).

28.09.2010- Dzień 1

• Kościół Św. Ludwiki na Vinohradah (nad stacją metra Namesti Miru)
  • Vaclavskie Namesti z górującym gmachem Muzeum Narodowego

• Żydowskie miasto- dzielnica Josefov

• Synagoga Staronowa i Muzeum Żydowskie ( w tle)

• Synagoga Hiszpańska

Możemy polecić knajpę Tkalcovsky Dvur, gdzie w miarę tanio można napić się piwa (Pillsner Urquell i Kozela), no i przede wszystkim smacznie zjeść. Knajpa znajduje się na Malej Strane, U Lužického semináře 28. Ma ona klimatyczny wystrój, kolejną zaletą jest to, że knajpa ma mało klientów (może dlatego, że nie jest aż tak zauważalna), ale dzięki temu dania są podawane wygłodniałym oczekującym szybciej. (www.tkalcovskydvur.com)

• Park Vojana

Park ten znajduje się nieopodal naszej „stołówki”- Tkalvovskyego.

• Ogrody Walensteina

Piękny zespół pałacowo- parkowy ze ścianą arktyczną. W pałacyku znajduje się czeski Senat, a pawie albinosy z chęcią pozują do zdjęć ☺

• Hradczany

Na Hradczanach widzieliśmy Zamek Królewski, Katedrę Św. Wita, Bazylikę Św. Andrzeja. Na „następny raz” zostawiliśmy sobie Złotą uliczkę (może już będzie otwarta) oraz ogrody przypałacowe.

29.09.2010- Dzień 2

• Synagoga Jubileuszowa (Wielka)

Zbudowana w 1906 roku, przy ulicy Jerozolimskiej w Nowym Mieście, według projektu Wilhelma Stiassnego w mieszanym stylu secesji oraz stylu mauretańskiego, z domieszkami sztuki islamskiej.

•  Wzgórze Petrin

Ponieważ było zimno, wjechaliśmy na Petrin kolejką linową. Najpierw weszliśmy na Rozhledną, a potem przeszliśmy się wokół Kościoła Św. Michała Archanioła.

• Rozhledna (wieża widokowa zbudowana na wzór Wieży Eiffla)
  • Kościół Św. Michała Archanioła i fragment Muru Głodowego

Niestety nie widzieliśmy Labiryntu Luster ani Obserwatorium Astronomicznego:(

• Rejs statkiem spod Mostu Czechowa do Wyszehradu i z powrotem

Decydując się na taki rejs, macie okazję zobaczyć praskie mosty oraz Stare i Nowe Miasto z innej perspektywy, od strony Wełtawy. Wzgórze Wyszehradzkie jest piękne. Niestety, nie byliśmy na górze. Widzieliśmy je tylko z pokładu statku.

•  Owocny Trh i Teatr Stanów

Pomiędzy stacją metra Mustek i Starym Miastem jest Owocowy Targ. Przy Owocowym Targu swoją siedzibę ma Teatr Stanów.

30.09.2010- Dzień 3

•  Rudolfinum

• Pomnik Jana Husa na Rynku Starego Miasta

Ten mini przewodnik wzbogaciliśmy naszymi fotkami. Mamy nadzieję, że będzie on służył dobrze innym. Niektórych obiektów nie opisywaliśmy, bo i tak nasz przewodnik zajął bardzo dużo, a na stronie Złotej Pragi wiele z obiektów jest opisanych dokładnie.. ☺